Szukaj
Kalendarz
    Luty 2017
    P W Ś C P S N
    « Lis    
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728  
Operacje plastyczne
    Każdy chce wyglądać pięknie i pociągająco i tyczy się to już nie tylko pań, ale również panów, którzy coraz częściej decydują się na różne kuracje zdrowotne i estetyczne, żeby tylko lepiej wyglądać. To jedna z przyczyn, dla której w Polsce tak szybko i tak prężnie rozwija się medycyna estetyczna i dla której Polacy tak chętnie poddają się różnym zabiegom upiększającym. Niektóre z nich z medycznego punktu widzenia mogą być nawet bardzo niebezpieczne, zwłaszcza gdy wiążą się z zabiegiem operacyjnym, czyli inwazyjnym modyfikowaniem czyjegoś wyglądu. Są oczywiście takie techniki medycyny estetycznej, które nie wymagają zaangażowania operacyjnego czy farmaceutycznego. Chodzi tu głównie o stosowanie różnych kremów i maści na bazie przeróżnych ziół albo biopierwiastków, które wpływają pozytywnie na organizm i jednocześnie nie powodują u niego wyniszczeń od środka. Takie kuracje estetyczne nazywane są w medycynie działaniami nieinwazyjnymi i bardzo często są nawet polecane przez lekarzy dermatologów. Ponieważ jednak cała medycyna – nie tylko estetyczna i nie tylko związana z branżą kosmetyczną – wciąż się rozwija i ewoluuje, bardzo prawdopodobne, że w ciągu kolejnych kilkunastu lat lekarze opracują jeszcze inne metody skutecznego zmieniania i upiększania wyglądu.

    Chodzi przede wszystkim o wyeliminowanie z medycyny estetycznej różnego rodzaj operacji i zabiegów operacyjnych, które mogą mieć negatywny wpływ na organizm i choć z pozoru dają pozytywne efekty (polepszenie wyglądu), to na dłuższą metę okazują się bardzo groźne. Tak jest na przykład w przypadku niegroźnego wedle opinii publicznej botoksu, zwanego medycznie jadem kiełbasianym. Jego działanie na skórę, wygładzanie zmarszczek i odmładzanie jej jest widoczne praktycznie od razu, zwłaszcza gdy zabieg ten wykona profesjonalny lekarz. Jednak jeśli są one stale ponawiane i regularnie powtarzane, organizm zaczyna bardzo negatywnie reagować na ten związek chemiczny, co często prowadzi do wyjątkowo niebezpiecznych powikłań zdrowotnych.

dieta

Diety owocowe, warzywne i głodówki

Wśród polecanych sposobów na skuteczne odchudzanie, które nie powoduje efektu jo-jo i które można stosować dość często (w porównaniu z innymi dietami) są przede wszystkim różnego rodzaju diety owocowe i warzywne. Ich głównym założeniem jest unikanie spożywania innych pokarmów niż właśnie warzywa i owoce, ale jednocześnie nie zakładają one całkowitej rezygnacji z takich składników pokarmowych. Trzeba bowiem pamiętać, że organizm nawet w czasie odchudzania potrzebuje odpowiedniej ilości węglowodanów, cukrów i tłuszczy, których warzywa oraz owoce w większości mu nie dostarczają.
Dlatego takie diety zakładają spożywanie na przykład mięsa czy ciemnego pieczywa, ale w bardzo małych, znikomych ilościach. Sama dieta opiera się zazwyczaj na zrównoważonym jadłospisie polegającym na wykorzystaniu warzyw i owoców pod przeróżną postacią: od surowców po gotowane a nawet pieczone.

W czasie diety je się więc na przykład warzywne koktajle i kleiki, pije owocowe soki i zupy, je zapiekane gruszki albo jabłka z niewielką ilością ryżu. Przez większość dietetyków takie diety są oceniane bardzo pozytywnie, zwłaszcza że dostarczają organizmowi potrzebną ilość kalorii oraz energii niezbędnych do jego funkcjonowania. W opozycji do takich diet stoją jednak tak zwane głodówki, które nie mają absolutnie żadnego uzasadnienia ani dietetycznego, ani tym bardziej zdrowotnego. Rezygnacja z jedzenia nawet na krótki czas może bowiem przynieść więcej szkód niż pożytku, ponieważ organizm powoli się wyniszcza i zmienia swoje procesy i funkcje życiowe, próbując dostosować je do nowych warunków. Głodówki nie mają również usprawiedliwienia ze strony dietetycznej, ponieważ nawet ścisła głodówka prowadzona przez kilka dni nie przyniesie żadnych pozytywnych efektów – nie schudniemy nagle dziesięciu kilogramów i nie pozbędziemy się niechcianej oponki na brzuchu. Odchudzanie się powinno być procesem długotrwałym i wieloetapowym, który nie polega na doraźnym głodzeniu się, ale jest przemyślanym schematem bezpiecznym dla naszego zdrowia i organizmu.

Skuteczna dieta na odchudzanie

O skuteczności wielu kuracji odchudzających mówiono już bardzo dużo: przeprowadzano testy, badania, analizowano i porównywano ze sobą konkretne diety. A wszystko w poszukiwaniu takiej kuracji, która mogłaby być uniwersalnie stosowana w każdym przypadku, niezależnie od tego, o jaki organizm chodzi i jak on funkcjonuje. Stosując dietę na odchudzanie trzeba bowiem pamiętać, że nie można troszczyć się wyłącznie o samo zrzucenie zbędnych i niechcianych kilogramów, ale również o zachowanie swojego zdrowia. Z tego względu wszelkie diety polegające na okresowych głodówkach powinny być całkowicie zakazane, ponieważ jedynie szkodzą naszemu organizmowi i nie przynoszą żadnych pozytywnych efektów. Trzeba bowiem być wyjątkowo naiwnym, aby uwierzyć, że trzydniowy okres bez jedzenia faktycznie pozwoli nam zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów.
Sfera stosowanych i zalecanych współcześnie diet odchudzających jest bardzo rozległa: od diet owocowych i warzywnych, przez diety kalafiorowe, dyniowe czy buraczane, po popularne diety kapuściane, ryżowe, kopenhaskie albo dietę Dukana. I choć każda z nich ma niewątpliwie swoje liczne zalety i w pewnych warunkach faktycznie pozwala na skuteczne i szybkie chudnięcie, to jednak stosowanie ich bez choćby minimalnej wiedzy na temat naszego organizmu może być dość niebezpieczne. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek kuracji odchudzającej warto się najpierw zastanowić, jakie jest podłoże naszej otyłości: czy powodem jest zbytnie obżarstwo czy też przyczyny tkwić mogą na przykład w przyjmowanych lekach. Nie ma również co patrzeć na tak zwane wskaźniki skuteczności, które charakteryzują poszczególne diety – jeśli chcemy mieć pewność, że w naszym wypadku ta skuteczność będzie wysoka, to trzeba po prostu samemu ją zastosować i sprawdzić osobiście wynikłe efekty. Odchudzając się należy jednak pamiętać o zachowaniu umiaru: stosujemy tylko jedną dietę naraz i staramy się przestrzegać jej w każdym punkcie, nawet jeśli zakłada ona rezygnację z palenia, które jest jednym z naszych nałogów.

Indywidualna dieta dla każdego

Wszyscy pseudo naukowcy, pseudo dietetycy i specjaliści „od wszystkiego”, którzy tak namiętnie namawiają nas do stosowania różnych diet cud, z pewnością będą oburzeni tym, że prawdziwi lekarze i profesjonaliści w zakresie dietetyki za nic mają ich porady i wskazówki. Trzeba bowiem powiedzieć jasno, że żadna fantastyczna, doskonała i zawsze działająca dieta cud nigdy nie istniała, nie istnieje obecnie i z pewnością nie będzie istnieć w przyszłości. Dlaczego? Ponieważ każdy organizm jest tworem indywidualnym i unikatowym, który na własny sposób przechodzi przez taki proces jak metabolizm, trawienie czy spalanie tkanki tłuszczowej. Z tego powodu wiele osób może jeść bardzo mało, ale gwałtownie tyć lub wręcz odwrotnie – zjadać ogromne ilości jedzenia, a waga mimo to nie rusza z miejsca.
Słuchanie pseudointelektualnych wywodów o tym, jak „dieta cud” zmieniła komuś życie, można nas wprawić w jeszcze większe kompleksy – bo skoro u kogoś ta dieta zadziałała, to czemu nie działa u mnie? Zamiast szukania dietetycznych porad w Internecie czy radzenie się osób, które o profesjonalnej dietetyce nie mają zielonego pojęcia, zawsze lepiej zasięgnąć rady u źródła. Wizyta u specjalisty – lekarza dietetyka – potrwa zaledwie kilkanaście lub kilkadziesiąt minut, a w jej czasie uzyskamy odpowiedzi na wszystkie dręczące nas pytania oraz porady dotyczące tego, jak naprawdę skutecznie (choć nie zawsze szybko) można schudnąć. Profesjonalny dietetyk zbierze bowiem najpierw wywiad środowiskowy od nas samych, dowie się, co jemy a czego nie, jakie potrawy lubimy, a które nam nie smakują, w jaki sposób je przyrządzamy i z jakich składników żywieniowych korzystamy. Na podstawie takich informacji specjalista jest w stanie nie tylko dobrać nam smaczną i pożywną dietę odchudzającą, ale również określić bezpośrednie przyczyny naszej za dużej wagi. To istotne, ponieważ niekiedy nadmierna tusza jest wynikiem złej gospodarski hormonalnej, przyjmowanych leków czy przebytych chorób i nie ma nic wspólnego ze złym odżywianiem się.

Dieta 1000 kalorii

Dieta tysiąca kalorii to jedna z najbardziej skutecznych diet, jakie można stosować jeśli chcemy schudnąć. Jeśli będziemy stosować tę dietę mądrze, będziemy mogli także liczyć na znaczącą poprawę zdrowia. Dieta ta zakłada całkowitą kontrolę nad spożywanymi pokarmami każdego dnia przez osobę, która stosuje tę dietę. Jest ona prosta – w ciągu dnia trzeba zjeść tylko to, co ma łącznie tysiąc kalorii. Jest to wystarczająca ilość aby człowiek mógł przeżyć. Jednakże jeśli uprawiamy sport bardzo intensywnie i codziennie mamy kilkugodzinne treningi, wtedy powinniśmy zrezygnować z tej diety. Organizm sportowca potrzebuje znacznie więcej energii, którą trzeba dostarczyć mu w postaci jedzenia. Można jeść praktycznie wszystko, co jest plusem tej diety.

Można więc jeść słodycze, a także tłuszcze. Jednakże trzeba pilnować dokładnie ilości spożywanych kalorii. Jeśli zjemy batonika na śniadanie, nie będziemy mogli zjeść kanapek, które mają tę samą wartość energetyczną dla naszego organizmu, a są zdrowe i znacznie bardziej sycące niż batonik. Dieta tysiąca kalorii tak naprawdę może być trudna dla osób, które na co dzień zjadają mnóstwo jedzenia, dlatego nie należy zacząć stosować diety tysiąca kalorii z dnia na dzień, nagle. Należy rozpocząć na początek od zmierzenia dokładnie ilości spożywanych kalorii, a następnie ograniczyć je tak, aby możliwie zbliżały się do tysiąca. Może to być tysiąc pięćset, a następnie tysiąc dwieście po tygodniu stosowania diety. Na koniec należy dotrzeć do tysiąca kalorii i stosować taką dietę aż do momentu osiągnięcia przez nas określonego rezultatu, czyli spadku wagi. Jeśli już waga spadnie, można dołączyć ćwiczenia, zmienić swój tryb życia i sposób żywienia na nieco bardziej zdrowy. Nie można dopuścić do powrotu do objadania się po zakończeniu odchudzania się, bo wtedy będzie czekało nas nagłe przytycie, czyli klasyczny efekt jojo. Stosowanie diety tysiąca kalorii powinno przebiegać spokojnie, jednocześnie trzeba wypijać mnóstwo płynów, dostarczać sobie prawie trzech litrów dziennie co najmniej.

Jajka – podstawa dobrej diety

Jajka jeszcze do niedawna miały bardzo nie cieszyły się dobrą popularnością. Powszechnie uważano je za ciężkostrawne, zabójcze dla osób, które mają wysoki poziom cholesterolu. Negatywnie wpływały na takie przekonania afery, które wybuchały co jakiś czas odnośnie ognisk salmonelli rozprzestrzeniającej się właśnie przez zanieczyszczone jajka. W ostatnich czasach jednak jajka zaczęły być z powrotem popularne, dietetycy bardzo je obecnie polecają. Jajka to taki składnik pożywienia, który nie tuczy bo am tylko 80 kalorii. W jajkach jest wszytko co potrzebne jest nam do życia. Jeśli więc znajdziesz się kiedyś hipotetycznie na bezludnej wyspie i będą znajdowały się na niej zwierzęta znoszące jakiekolwiek jajka, to przeżyjesz bez żadnych problemów.

W jajkach znajdują się pozytywne dla naszego zdrowia tłuszcze, mimo że są pochodzenia zwierzęcego. Osoby, które mają podwyższony poziom cholesterolu mogą jeść jajka nawet siedem razy w tygodniu bez żadnych obaw. W jajkach znajdują się łatwo przyswajalne dla naszego organizmu substancje odżywcze, minerały, a także witaminy niezbędne do rozwoju wszystkich organów w naszym ciele. Dlatego jajka są dobre nawet dla najmłodszych – nie należy jednakże przesadzać z ilością jaj podawanych najmłodszym dzieciom. Kupując jajka, należy zwracać uwagę na to z jakiej hodowli pochodzą. Jajka, które pochodzą z masowych hodowli, gdzie kury spychane są do wielkich klatek i nie mają kompletnie miejsca na poruszanie się, są zdecydowanie gorszej jakości niż jajka, które pochodzą od tak zwanych szczęśliwych kur. Najlepsze jajka pochodzą tradycyjnie ze wsi, gdzie kury żywią się naturalnym pokarmem, bez dodatków hormonów do pożywienia. Hormony podawane są kurom w celu stymulowania ich wzrostu i rozrodu. Dzięki takim hormonom kura szybciej się rozmnaża, ale różnica w smaku jajka pochodzącego od takiej kury a jajkiem pochodzącym od kury wiejskiej jest znacząca. Dlatego zdrowa i dobra dieta powinna zawierać jajka najlepszej jakości, najlepiej pochodzące od znajomych osób mieszkających na wsi. Jeśli nie mamy możliwości zdobycia takich jajek, można kupować specjalne opakowania oznaczone kolorem zielonym – są to jajka pochodzące od szczęśliwych kur.