Szukaj
Kalendarz
Operacje plastyczne
    Każdy chce wyglądać pięknie i pociągająco i tyczy się to już nie tylko pań, ale również panów, którzy coraz częściej decydują się na różne kuracje zdrowotne i estetyczne, żeby tylko lepiej wyglądać. To jedna z przyczyn, dla której w Polsce tak szybko i tak prężnie rozwija się medycyna estetyczna i dla której Polacy tak chętnie poddają się różnym zabiegom upiększającym. Niektóre z nich z medycznego punktu widzenia mogą być nawet bardzo niebezpieczne, zwłaszcza gdy wiążą się z zabiegiem operacyjnym, czyli inwazyjnym modyfikowaniem czyjegoś wyglądu. Są oczywiście takie techniki medycyny estetycznej, które nie wymagają zaangażowania operacyjnego czy farmaceutycznego. Chodzi tu głównie o stosowanie różnych kremów i maści na bazie przeróżnych ziół albo biopierwiastków, które wpływają pozytywnie na organizm i jednocześnie nie powodują u niego wyniszczeń od środka. Takie kuracje estetyczne nazywane są w medycynie działaniami nieinwazyjnymi i bardzo często są nawet polecane przez lekarzy dermatologów. Ponieważ jednak cała medycyna – nie tylko estetyczna i nie tylko związana z branżą kosmetyczną – wciąż się rozwija i ewoluuje, bardzo prawdopodobne, że w ciągu kolejnych kilkunastu lat lekarze opracują jeszcze inne metody skutecznego zmieniania i upiększania wyglądu.

    Chodzi przede wszystkim o wyeliminowanie z medycyny estetycznej różnego rodzaj operacji i zabiegów operacyjnych, które mogą mieć negatywny wpływ na organizm i choć z pozoru dają pozytywne efekty (polepszenie wyglądu), to na dłuższą metę okazują się bardzo groźne. Tak jest na przykład w przypadku niegroźnego wedle opinii publicznej botoksu, zwanego medycznie jadem kiełbasianym. Jego działanie na skórę, wygładzanie zmarszczek i odmładzanie jej jest widoczne praktycznie od razu, zwłaszcza gdy zabieg ten wykona profesjonalny lekarz. Jednak jeśli są one stale ponawiane i regularnie powtarzane, organizm zaczyna bardzo negatywnie reagować na ten związek chemiczny, co często prowadzi do wyjątkowo niebezpiecznych powikłań zdrowotnych.

Miesięczne wpisy: Marzec 2013

Ćwiczenia fizyczne a ich wpływ na nasze zdrowie

Ćwiczenia fizyczne a ich wpływ na nasze zdrowie. Większość osób zastanawia się nad tym, czy ćwiczenia fizyczne są odpowiednie dla nas – a raczej dla naszego zdrowia. Niestety w większości przypadków ludzie nie przywiązują zbyt dużej wagi do tego – w jaki sposób się odżywiamy. Nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy – jak ważne aby regularnie ćwiczyć. Ćwiczenia fizyczne wyjdą nam tylko na dobre. Tylko rzecz jasna trzeba je wykonywać systematycznie. Jeśli tego nie robimy wtedy zaczynają się pojawiać spore problemy, Najlepsze w tym wszystkim jest to, aby posiadać właściwe nastawienie do ćwiczeń. Jeśli nie widzisz się w tego typu roli – aby ćwiczyć systematycznie pozostaje Ci już tylko znaleźć w sobie olbrzymie pokłady cierpliwości a także mocnego zapału. Z nim, jak zapewne większość zdaje sobie sprawę nie jest aż tak łatwo. Najgorsze w tym wszystkim jest to, iż niestety na pierwsze efekty trzeba dosyć sporo się naczekać. A to sprawia, iż nie wszyscy są gotowi na ów poświęcenie.

Wiele osób również szybko się zrasza niepowiedzeniami, które powstają na skutek, między innymi konkretnych ćwiczeń. A prawda jest taka, iż na pierwsze efekty bardzo często trzeba poczekać. I czy to się komuś podoba czy też nie – taka jest właśnie prawda. A jaką dietę warto jest stosować podczas ćwiczeń fizycznych. Najlepiej dietę bogatą w składniki odżywcze. Jaką dokładnie mama na myśli dietę? Między innymi dietę surową. Jak sama nazwa wskazuje składa się ona w większości ze surowych warzyw jak i owoców a także soków własnej roboty. Do tego podczas jej trwania stosuje się różnego rodzaju dodatkowe jedzenie pod postacią na przykład ziaren czy też kiełków. Możliwości jakby nie na to patrzeć w tym temacie jest sporo. Trzeba je tylko umieć dostrzec. Więcej na temat diet tego typu można się dowiedzieć między innymi ze stron internetowych. Jak wiesz, internet na dzień dzisiejszy to prawdziwa kopalnia wiedzy. Powinieneś to jak najbardziej wykorzystać. Czyż można chcieć czegoś więcej? Nie sądzę. Dlatego już dziś zacznij zastanawiać się nad tym – jaka zdrowa dieta odchudzająca w Twoim przypadku jest najbardziej właściwa.

Diety owocowe, warzywne i głodówki

Wśród polecanych sposobów na skuteczne odchudzanie, które nie powoduje efektu jo-jo i które można stosować dość często (w porównaniu z innymi dietami) są przede wszystkim różnego rodzaju diety owocowe i warzywne. Ich głównym założeniem jest unikanie spożywania innych pokarmów niż właśnie warzywa i owoce, ale jednocześnie nie zakładają one całkowitej rezygnacji z takich składników pokarmowych. Trzeba bowiem pamiętać, że organizm nawet w czasie odchudzania potrzebuje odpowiedniej ilości węglowodanów, cukrów i tłuszczy, których warzywa oraz owoce w większości mu nie dostarczają.
Dlatego takie diety zakładają spożywanie na przykład mięsa czy ciemnego pieczywa, ale w bardzo małych, znikomych ilościach. Sama dieta opiera się zazwyczaj na zrównoważonym jadłospisie polegającym na wykorzystaniu warzyw i owoców pod przeróżną postacią: od surowców po gotowane a nawet pieczone.

W czasie diety je się więc na przykład warzywne koktajle i kleiki, pije owocowe soki i zupy, je zapiekane gruszki albo jabłka z niewielką ilością ryżu. Przez większość dietetyków takie diety są oceniane bardzo pozytywnie, zwłaszcza że dostarczają organizmowi potrzebną ilość kalorii oraz energii niezbędnych do jego funkcjonowania. W opozycji do takich diet stoją jednak tak zwane głodówki, które nie mają absolutnie żadnego uzasadnienia ani dietetycznego, ani tym bardziej zdrowotnego. Rezygnacja z jedzenia nawet na krótki czas może bowiem przynieść więcej szkód niż pożytku, ponieważ organizm powoli się wyniszcza i zmienia swoje procesy i funkcje życiowe, próbując dostosować je do nowych warunków. Głodówki nie mają również usprawiedliwienia ze strony dietetycznej, ponieważ nawet ścisła głodówka prowadzona przez kilka dni nie przyniesie żadnych pozytywnych efektów – nie schudniemy nagle dziesięciu kilogramów i nie pozbędziemy się niechcianej oponki na brzuchu. Odchudzanie się powinno być procesem długotrwałym i wieloetapowym, który nie polega na doraźnym głodzeniu się, ale jest przemyślanym schematem bezpiecznym dla naszego zdrowia i organizmu.

Jak się zdrowo odżywiać?

Teoretycznie każdy z nas zna zasady prawidłowego odżywiania się, unikania jedzenia fast foodów, korzystania z używek i redukowania w swojej codziennej diecie tłuszczy oraz węglowodanów. Teoretycznie, bo w praktyce to już nie wygląda tak kolorowo, ponieważ mało komu się chce przestrzegać tych kilku podstawowych zasad. Zwykle są one dla nas zbyt wymagające – po co gotować na parze, skoro można stek wrzucić na patelnię z tłuszczem i usmażyć w kilka chwil; dlaczego rezygnować z alkoholu, skoro doskonale pasuje do kolacji czy obiadu, a codzienny kieliszek koniaku jeszcze nikomu nie zaszkodził? Zasady zdrowego i optymalnego odżywiania się są jednak brutalne i wymagające – nie będziemy zdrowi, szczupli i nie będziemy mieć doskonałej kondycji fizycznej, jeśli ich przestrzeganie nie będzie nas interesowało.
Według wielu lekarzy dietetyków oraz niemedycznych specjalistów w tym zakresie to właśnie zdrowe odżywianie jest najskuteczniejszą dietą idealną dla każdego organizmu. Zasady takiego odżywiania są bowiem uniwersalnie dostosowane do ogólnego funkcjonowania organizmu, dlatego można je stosować w każdym przypadku. Nie trzeba bowiem chyba nikogo przekonywać, że rezygnacja z tłustych lub smażonych potraw z pewnością pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie, a ograniczenie słodyczy i czekolad będzie miało wpływ na naszą wagę (może nie od razu, ale efekt z pewnością będzie w końcu widoczny). Dodatkowo takie odżywianie się ma poważne skutki w kontekście samego zdrowia: zapobiega gromadzeniu się nadmiernej tkanki tłuszczowej, co ma wpływ na nasze serce i układ krążenia, zapobiega chorobom sercowym i wieńcowym a także miażdżycy. Zdrowa dieta to również praktyczna ochrona przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi, w tym zapaleniami trzustki, wątroby (poprzez eliminację alkoholu) oraz oczywiście cukrzycy. Aby zdrowo się odżywiać nie trzeba wiele: wystarczy wzbogacić jadłospis warzywami i owocami, wyeliminować tłuste potrawy oraz zwiększyć ilość spożywanego nabiału i produktów pochodzenia roślinnego.

Skuteczna dieta na odchudzanie

O skuteczności wielu kuracji odchudzających mówiono już bardzo dużo: przeprowadzano testy, badania, analizowano i porównywano ze sobą konkretne diety. A wszystko w poszukiwaniu takiej kuracji, która mogłaby być uniwersalnie stosowana w każdym przypadku, niezależnie od tego, o jaki organizm chodzi i jak on funkcjonuje. Stosując dietę na odchudzanie trzeba bowiem pamiętać, że nie można troszczyć się wyłącznie o samo zrzucenie zbędnych i niechcianych kilogramów, ale również o zachowanie swojego zdrowia. Z tego względu wszelkie diety polegające na okresowych głodówkach powinny być całkowicie zakazane, ponieważ jedynie szkodzą naszemu organizmowi i nie przynoszą żadnych pozytywnych efektów. Trzeba bowiem być wyjątkowo naiwnym, aby uwierzyć, że trzydniowy okres bez jedzenia faktycznie pozwoli nam zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów.
Sfera stosowanych i zalecanych współcześnie diet odchudzających jest bardzo rozległa: od diet owocowych i warzywnych, przez diety kalafiorowe, dyniowe czy buraczane, po popularne diety kapuściane, ryżowe, kopenhaskie albo dietę Dukana. I choć każda z nich ma niewątpliwie swoje liczne zalety i w pewnych warunkach faktycznie pozwala na skuteczne i szybkie chudnięcie, to jednak stosowanie ich bez choćby minimalnej wiedzy na temat naszego organizmu może być dość niebezpieczne. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek kuracji odchudzającej warto się najpierw zastanowić, jakie jest podłoże naszej otyłości: czy powodem jest zbytnie obżarstwo czy też przyczyny tkwić mogą na przykład w przyjmowanych lekach. Nie ma również co patrzeć na tak zwane wskaźniki skuteczności, które charakteryzują poszczególne diety – jeśli chcemy mieć pewność, że w naszym wypadku ta skuteczność będzie wysoka, to trzeba po prostu samemu ją zastosować i sprawdzić osobiście wynikłe efekty. Odchudzając się należy jednak pamiętać o zachowaniu umiaru: stosujemy tylko jedną dietę naraz i staramy się przestrzegać jej w każdym punkcie, nawet jeśli zakłada ona rezygnację z palenia, które jest jednym z naszych nałogów.

Prywatnie czy państwowo

W Polsce działanie służby zdrowia jest specyficzne, obarczone wieloma problemami i w powszechnym mniemaniu przeciętnego pacjenta lepiej iść do lekarza prywatnie bo wtedy jest szybciej i lepiej. O ile fakt przyspieszenia wizyty jest bezsporny, bo w państwowych placówkach do neurologa czy endokrynologa czekamy nawet 3-4 miesiące, nie mówiąc już o zabiegach na które czeka się nawet kilka lat, o tyle kwestia jakości usług zależy od wielu czynników. Lekarz który nie jest profesjonalistą w szpitalu czy państwowej przychodni ma wątpliwe szanse bycia profesjonalistą w prowadzeniu prywatnej praktyki. Niewątpliwą zaleta prywatnych wizyt jest dłuższy czas przeznaczony dla pacjenta, większe zainteresowanie wobec jego problemu, bo skoro pacjent płaci to i wymaga. Ale od każdej reguły są wyjątki i także wśród prywatnych lekarzy znajdziemy takich do których już nigdy nie pójdziemy bo są aroganccy, „naciągają nas tylko na pieniądze”, bagatelizują problem, nie zlecają badań dodatkowych lub źle leczą. Czasem zdarza się, że w państwowej placówce znajdujemy lekarza, który przerasta nasze oczekiwania, jest w pełni profesjonalny, a do tego życzliwy i uprzejmy, a za wizytę nic nie płacimy i nawet czas oczekiwania jest krótki. Dlatego warto czasem dłużej szukać i znaleźć dobrego lekarza niekoniecznie za duże pieniądze.