Szukaj
Kalendarz
    Październik 2012
    P W Ś C P S N
        Lis »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
Operacje plastyczne
    Każdy chce wyglądać pięknie i pociągająco i tyczy się to już nie tylko pań, ale również panów, którzy coraz częściej decydują się na różne kuracje zdrowotne i estetyczne, żeby tylko lepiej wyglądać. To jedna z przyczyn, dla której w Polsce tak szybko i tak prężnie rozwija się medycyna estetyczna i dla której Polacy tak chętnie poddają się różnym zabiegom upiększającym. Niektóre z nich z medycznego punktu widzenia mogą być nawet bardzo niebezpieczne, zwłaszcza gdy wiążą się z zabiegiem operacyjnym, czyli inwazyjnym modyfikowaniem czyjegoś wyglądu. Są oczywiście takie techniki medycyny estetycznej, które nie wymagają zaangażowania operacyjnego czy farmaceutycznego. Chodzi tu głównie o stosowanie różnych kremów i maści na bazie przeróżnych ziół albo biopierwiastków, które wpływają pozytywnie na organizm i jednocześnie nie powodują u niego wyniszczeń od środka. Takie kuracje estetyczne nazywane są w medycynie działaniami nieinwazyjnymi i bardzo często są nawet polecane przez lekarzy dermatologów. Ponieważ jednak cała medycyna – nie tylko estetyczna i nie tylko związana z branżą kosmetyczną – wciąż się rozwija i ewoluuje, bardzo prawdopodobne, że w ciągu kolejnych kilkunastu lat lekarze opracują jeszcze inne metody skutecznego zmieniania i upiększania wyglądu.

    Chodzi przede wszystkim o wyeliminowanie z medycyny estetycznej różnego rodzaj operacji i zabiegów operacyjnych, które mogą mieć negatywny wpływ na organizm i choć z pozoru dają pozytywne efekty (polepszenie wyglądu), to na dłuższą metę okazują się bardzo groźne. Tak jest na przykład w przypadku niegroźnego wedle opinii publicznej botoksu, zwanego medycznie jadem kiełbasianym. Jego działanie na skórę, wygładzanie zmarszczek i odmładzanie jej jest widoczne praktycznie od razu, zwłaszcza gdy zabieg ten wykona profesjonalny lekarz. Jednak jeśli są one stale ponawiane i regularnie powtarzane, organizm zaczyna bardzo negatywnie reagować na ten związek chemiczny, co często prowadzi do wyjątkowo niebezpiecznych powikłań zdrowotnych.

Miesięczne wpisy: Październik 2012

Jajka – podstawa dobrej diety

Jajka jeszcze do niedawna miały bardzo nie cieszyły się dobrą popularnością. Powszechnie uważano je za ciężkostrawne, zabójcze dla osób, które mają wysoki poziom cholesterolu. Negatywnie wpływały na takie przekonania afery, które wybuchały co jakiś czas odnośnie ognisk salmonelli rozprzestrzeniającej się właśnie przez zanieczyszczone jajka. W ostatnich czasach jednak jajka zaczęły być z powrotem popularne, dietetycy bardzo je obecnie polecają. Jajka to taki składnik pożywienia, który nie tuczy bo am tylko 80 kalorii. W jajkach jest wszytko co potrzebne jest nam do życia. Jeśli więc znajdziesz się kiedyś hipotetycznie na bezludnej wyspie i będą znajdowały się na niej zwierzęta znoszące jakiekolwiek jajka, to przeżyjesz bez żadnych problemów.

W jajkach znajdują się pozytywne dla naszego zdrowia tłuszcze, mimo że są pochodzenia zwierzęcego. Osoby, które mają podwyższony poziom cholesterolu mogą jeść jajka nawet siedem razy w tygodniu bez żadnych obaw. W jajkach znajdują się łatwo przyswajalne dla naszego organizmu substancje odżywcze, minerały, a także witaminy niezbędne do rozwoju wszystkich organów w naszym ciele. Dlatego jajka są dobre nawet dla najmłodszych – nie należy jednakże przesadzać z ilością jaj podawanych najmłodszym dzieciom. Kupując jajka, należy zwracać uwagę na to z jakiej hodowli pochodzą. Jajka, które pochodzą z masowych hodowli, gdzie kury spychane są do wielkich klatek i nie mają kompletnie miejsca na poruszanie się, są zdecydowanie gorszej jakości niż jajka, które pochodzą od tak zwanych szczęśliwych kur. Najlepsze jajka pochodzą tradycyjnie ze wsi, gdzie kury żywią się naturalnym pokarmem, bez dodatków hormonów do pożywienia. Hormony podawane są kurom w celu stymulowania ich wzrostu i rozrodu. Dzięki takim hormonom kura szybciej się rozmnaża, ale różnica w smaku jajka pochodzącego od takiej kury a jajkiem pochodzącym od kury wiejskiej jest znacząca. Dlatego zdrowa i dobra dieta powinna zawierać jajka najlepszej jakości, najlepiej pochodzące od znajomych osób mieszkających na wsi. Jeśli nie mamy możliwości zdobycia takich jajek, można kupować specjalne opakowania oznaczone kolorem zielonym – są to jajka pochodzące od szczęśliwych kur.

Co można jeść na diecie Dukana?

Jeśli stosujesz dietę Dukana, przechodzisz przez cztery fazy. Najbardziej surowa jest faza pierwsza, podczas której nie można jeść niczego poza chudym mięsem, rybami, owocami morza. Wszystkie te składniki pożywienia zawierają maksymalną ilość białka, w tym oczywiście białka zwierzęcego, a mają bardzo mało tłuszczu. Faza trwa przez dziesięć dni i jest to dość duże wyzwanie dla osób, które zazwyczaj jedzą mnóstwo słodyczy. Pierwsze spostrzeżenia po pierwszych dniach stosowania diety Dukana są takie, że bardzo trudno jest zjeść większy obiadowy posiłek bez wspomagania się żadnym deserem. Wielu osobom także nie pasuje to, że nie można jeść żadnych owoców ani warzyw. Jest to dość trudne do przejścia. Jednakże warto to robić, bo jeśli przez kilka dni nie jemy nic poza białkami, zaczynamy bardzo szybko chudnąc. Po kilku dniach jedzenia tylko produktów takich jak ryby, chude mięso oraz nabiał, można zacząć w końcu jeść warzywa. Jest to wspaniałe urozmaicenie dla wszystkich, którzy restrykcyjnie przezywali tę dietę.

Oczywiście w czasie pierwszej fazy trzeba odpowiednio się nawadniać, pić niesamowicie dużo płynów, które po części zabijają na szczęście głód i pozwalają przetrwać, ponadto filtrują nerki. Następnie dołączamy do jadłospisu warzywa. Nie można jeść owoców, jednakże większość osób nie może się powstrzymać już w tej fazie. Ważne, aby nie przesadzać i nie zjadać owych owoców zbyt wiele, bo zawierają one proste cukry. Dieta Dukana za podstawę stawia sobie natomiast omijanie jedzenia potraw, które mają w sobie węglowodany. Następnie można już stopniowo włączać do pożywienia inne składniki. Jest to faza, w której można sobie urządzić zabawę w układanie od nowa całkowicie jadłospisu. Cały sens tej diety polega na tym właśnie, aby rozpocząć jeść na nowo, na innych zasadach po zrzuceniu kilku kilogramów. Efekt utraty kilogramów na diecie Dukana jest murowany w pierwszych etapach jej stosowania. Ważne jednak aby nie mieć efektu jojo, który nastąpi, jeśli po kilku dniach zaczniemy jeść wszystko co tylko znajdziemy pod ręką.

Dieta proteinowa: Dukan

Jedna z najbardziej popularnych diet ostatnich lat to dieta Dukana, która polega na jedzeniu tego co ma w sobie maksymalną ilość białka. Dieta polega na ograniczaniu do minimum pożywienia, które ma w sobie węglowodany oraz tłuszcze. Jest to jedna z najbardziej skutecznych i najzdrowszych diet, jakie można stosować, trzeba to robić jednak z głową aby nie zrobić sobie krzywdy, nie rozregulować pracy nerek. Dieta ta jest stosowana głownie przez osoby, które chcą zrzucić kilogramy, które sprawiają, że wygląda się gorzej. Z dieta należy stosować także ćwiczenia fizyczne aby można było poczuć maksimum jej działania zbawiennego na nasz organizm. Dieta ma kilka faz. Pierwsza jest fazą, która polega na przyjmowaniu tylko i wyłącznie tego, co ma w sobie białko i nic więcej, czyli powinno to być chude mięso. Należy zapomnieć o jakimkolwiek kurczaczku polanym przyprawami i sosami cy zawiesistym tłuszczem. Grzechem śmiertelnym jest także oczywiście podawanie golonki sobie podczas tej diety – wtedy odchudzanie się za pomocą tej diety będzie praktycznie mijało się z celem.

Pierwsza faza trwa przez około dziesięć dni, jeśli nie jesteśmy w stanie wytrzymać dłużej, odżywiajmy się w ten sposób tylko przez trzy dni i przejdźmy do fazy kolejnej. Później te fazy będzie można oczywiście swobodnie wydłużać. W pierwszej fazie najlepiej jest jeść owoce morza, nabiał, wspomniane chude mięso i ryby. Są to bardzo zdrowe rzeczy, jednakże dieta ta pozbawia nas warzyw. W wersji light powinno się oczywiście spożywać warzywa, a także niewielkie ilości owoców, które będą nam dostarczały te witaminy, których mięsa nie są w stanie nam dostarczyć. Dieta ta jest dość kosztowna i wymaga wysiłku ze strony osoby odchudzającej się. Po momentach spożywania samego białka razem z odrobiną warzyw i owoców, należy spodziewać się utraty masy ciała. Chudnie się wtedy bardzo szybko, jednakże trzeba wysiłek ten utrzymać. Jest to tutaj duże niebezpieczeństwo dla osób, które mają tendencję do wpadania w anoreksję – one mogą już nie zmieniać nic, tylko jeść coraz mniej. Jest to szalenie niebezpieczne i dobrze jeśli w otoczeniu znajdzie się osoba, która powstrzyma taką odchudzająca się osobę przed zagłodzeniem na śmierć. W normalnym przebiegu diety powinno się raczej skłaniać już po utracie wagi do powrotu do pozostałych produktów. Trzeba na nowo wykształtować w sobie takie nawyki żywieniowe, które pozwolą nam utrzymać dobrą wagę ciała.